Aktualności

Informacja

Strona znajduje się w archiwum.

Uwaga! Oszuści podają się za pracowników NFZ

Data publikacji 24.06.2014

Nowosolska policja przestrzega przed oszustami! 85-letnia mieszkanka Nowej Soli straciła biżuterię wartą 3,5 tys. złotych. Złoto „zniknęło” z mieszkania po wizycie młodej kobiety, która odwiedziła seniorkę i podając się za pracownika NFZ zaoferowała darmowe zabiegi. Policja apeluje do osób starszych – NIE WPUSZCZAJCIE OSÓB NIEZNAJOMYCH!

Do mieszkania 85-letniej mieszkanki Nowej Soli nieznajoma zapukała w samo południe. Starsza kobieta wpuściła ją do domu. Podczas niezapowiedzianej wizyty kobieta podając się za pracownika Narodowego Funduszu Zdrowia zaoferowała bezpłatne zabiegi medyczne dotowane z funduszy Unii Europejskiej. Już po wizycie okazało się że z mieszkania zniknęła złota biżuteria o wartości 3,5 tys. złotych.

To kolejny przypadek kiedy ofiarami oszustów i złodziei padają starsze osoby. Przestępcy wykorzystują różne sposoby żeby wzbudzić zaufanie domownika i dostać się do mieszkania. Zwykle wykorzystują nieuwagę i kradną pieniądze oraz biżuterię.

Aby nie stać się ofiarą oszustwa, należy przestrzegać następujących zasad:

Przed otwarciem drzwi:

* Spojrzeć przez wizjer w drzwiach lub przez okno – kto to?
* Jeśli nie znamy odwiedzającego – spytać o cel jego wizyty, zapiąć łańcuch zabezpieczający (jeśli zdecydujemy się na otwarcie drzwi) oraz poprosić o pokazanie dowodu tożsamości lub legitymacji służbowej, identyfikatora. Uczciwej osoby nie zrazi takie postępowanie powodowane ostrożnością.
* W razie wątpliwości należy umówić się na inny termin, sprawdzając uprzednio w administracji osiedla lub innej odpowiedniej instytucji wiarygodność osoby pukającej do drzwi (jeśli osoba podaje się za przedstawiciela administracji lub innej odpowiedniej instytucji).

W sytuacji, gdy osoba staje się natarczywa, natychmiast należy zadzwonić na policję lub zaalarmować otoczenie.

We wszystkich opisanych przypadkach należy kontaktować się z Policją, dzwoniąc na numer alarmowy 997 lub 112 z telefonu komórkowego, przekazując jak najwięcej zapamiętanych szczegółów, np. wygląd nieznajomej osoby, numer i markę samochodu, którym ewentualnie przyjechała, a w przypadku rozmowy telefonicznej – numer z wyświetlacza telefonu, datę i godzinę rozmowy.

Powrót na górę strony