Plan działania KPP w Nowej Soli i KP Kożuchów na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami na lata 2025-2028
Lp. |
Rodzaj dostępności |
Zakres działalności |
Sposób realizacji |
Realizujący zadania |
Termin |
1 |
Dostępność architektoniczna, cyfrowa, informacyjno– komunikacyjna
|
Sporządzenie raportu o stanie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, zgodnie |
Sporządzenie raportu i podanie go do publicznej wiadomości na stronie podmiotowej BIP |
Zespół ds. dostępności |
Do 31 marca 2025, kolejne w terminach przewidzianych w art.11 ustawy |
2 |
Dostępność architektoniczna |
Monitorowanie działalności komendy w zakresie dostępności architektonicznej w zakresie realnej możliwości dostosowania administrowanych obiektów do wymogów zawartych w Ustawie o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami |
Dokonanie przeglądów obiektów, aktualizacja deklaracji dostępności |
Zespół ds. dostępności/Koordynator zespołu ds. dostępności |
do 31 marca (aktualizacja) Monitorowanie (działanie ciągłe)
|
3 |
Dostępność cyfrowa |
Sprawdzenie dostępności cyfrowej strony internetowej Komendy Powiatowej Policji w Nowej Soli oraz dokumentów do pobrania zamieszczanych na tej stronie. |
Dokonywanie przeglądów stron internetowych, w tym BIP. |
Zespół ds. dostępności/Koordynator zespołu ds. dostępności |
Do grudnia 2028 Monitorowanie (działanie ciągłe)
|
4 |
Dostępność komunikacyjno-informacyjna |
Sprawdzenie stanu technicznego pomieszczenia Komendy Powiatowej Policji w Nowej Soli służącego do przeprowadzania czynności z osobami ze szczególnymi potrzebami, w tym sprawności terminala DX80 służącego do załatwienia sprawy z pomocą tłumacza polskiego języka migowego i systemu języka migowego online. |
Sprawdzenie warunków technicznych umożliwiających kontakt z tłumaczem języka migowego |
Zespół ds. dostępności |
co najmniej raz w roku |
5 |
Przeprowadzenie cyklu szkoleń dla policjantów |
Cykl szkoleń przeprowadzony przez policjanta/pracownika KPP w Nowej Soli |
Nie rzadziej niż co dwa lata |